Sunday, October 24, 2010

Band Aku International

Butterfinger..Natang pelax nih?? Macam buttercup pulak aku tengok, sapu kat roti, letak gula, makan..hahaha..oh kalau korang nak tau, nih la band favorite gua, genre grunge yang serabutkan. Dari Ipoh grunge sumdol. Ni kalau budak Ipoh Rock City baca, mesti dia sound gua.



 Tentang band nih aku tau sikit-sikit dari dorang wat gigs peringkat sekolah hingga la ke pentas konsert. Kalau aku nak lawan bahas ngan budak-budak Ipoh. Konpem mati-mati back-up kata Butter sebenarnya dah capai tahap antarabangsa. Mana nya.. kome tak payoh la menipu teman. Butter tak sampai antarabangse sana lerr. Baru jadi legend kat Malaysia jer. Luar negara belom. Lu ingat band kromok.

Sebab apa tak boleh jadi? Sebabnya mudah, transformasi Butter yang terlalu cepat dan masalah dengan EMI dulu. Ok, semua orang tahu Butter start dengan Grunge dan ada sikit-sikit Crossover. Memang lagu-lagu Butter best giler. Gua paling suka album 1.2 Miligrams, member gua Don suka Malayneum. Tervaek.




Tapi tak bley nak dapat international attention time tu sebab scene Malaysia time tu masih dalam kelas ketiga. Dan, zaman Grunge untuk world market dah kureng. Tambah pulak bandmate Butter ni pun time tu lah nak pergi study kat US sana, bila sorang balik, yang sorang lagi pun sama nak study sana jugak. Em, FAILED!. Takdok rezeki la kome semue.. EMI pun senang2 tipu kome mcm tu je. Adeh, malang sungguh nasib mu Butter.

No comments:

Post a Comment