Sunday, October 24, 2010

My Music, Your Music, Siapa Peduli?

Kau suka dengar Bunkface - Through My Window.

Tapi aku suka The Cure - Just Like Heaven.

Kau suka Taylor Swift - You Belong To Me.

Alamak, aku suka Robot Asmara - Blocked.

Hari-hari kau nyanyi lagu Aizat - Pergi, bila kau bosan.

Dan aku dengar loudspeaker lagu John Mayer - Gravity.

Bila kau marah, kau buka lagu Black Eyed Pees - Boom Boom Pow.

Tapi aku tak, aku buka lagu Lost Eden - Forsaken Last.




Aku dah tak kesah pasal muzik lagi. Rasa sudah malas nak jadi seperti dulu untuk sentiasa mencari yang terbaru dan rare. Aku mahu menjadi pengikut masa berkadaran dengan lagu. Boleh kan? Ala, kalau aku karaoke lagu D'Masiv - Cinta Ini Membunuhku, tak bermaksud aku nak putuskan hubungan lah. Aku just follow apa yang aku rasa nak. Sekarang nak pergi gig atau konsert pun.... dah macam 'tak perlu, kalu dax sekolah boleh la. macam anak jiran aku..'. Mungkin dah dewasa. Mungkin dah matang. Dah tak fascist, dah tak rebel, dah tak havoc. Dengar apa yang perlu. Dengar band Niskala. Dengar Bob Dylan... Rasa macam kembali zaman Black Magic Woman. Dah nak masuk usia pertengahan nih, jiwa aku lebih sukakan Post-Rock yang ringan. Kurang guna effect sangat. Lebih guna teknik guitar yang kreatif. Seperti Mineral, God Is An Astronaut ataupun Isis. Tak lupa juga Cholyra!! 'Pakcik kau memang koOL la, teh tarik unnek'..

No comments:

Post a Comment