Tuesday, October 19, 2010

Ini Bukan Fynn Jamal Cakap

Ini pettoteo yang cakap.

Obses dengan lagu 150juta sampai buat fan page anti 150juta? Kau badigol atau samdol?

Obses dengan lagu 150juta sampai buat video cover berbunga-bunga melebih-lebih dari penyanyi asal. Kau kenapa? Dah terdesak nak popular?

Obses dengan lagu 150juta sambil memuji-muji ke langit, mendewa-dewakan ciptaan, mem-backup-backup-an apa yang patut. Dunia Malaysia rupanya dah makin cepat ke arah keobsesian.

Nangis bila tonton cerita korea ke, cemburu buta ke. Lagu tu biasa je aku tengok. Penyanyi nya biasa saja. Bukan malaikat. Kenapa gua cakap biasa? Lagu tu simple dan easy listening, suara dan gitar. Chord D, G, A. Ia biasa. Mana lah boleh di samakan macam lagu John Mayer dol.

Penyanyi nya pun biasa saja. Apa kejadah nak persoalkan Fynn pakai tudung dengan tak pakai tudung? Cantik atau tak cantik? Sebelum kahwin dan lepas kahwin? Beriman atau tak beriman? Bahalol ke hape? Yang kau nak mengharapkan permintaan berbakul-bakul pada manusia biasa kenapa? Biarkan saja Fynn dengan hidupnya, prinsipnya, gayanya. Itu lumrah manusia, manusia biasa.

Haihhh, kadang-kadang aku terfikir. Kenapa aku menulis pasal Fynn Jamal hari ni? Adakah aku juga obses? Oh tak, ia sebab bila aku bangun pagi, jiran aku boleh memekak bukak lagu ni tepat-tepat time aku terjaga dari tidur pagi tadi. So, lagu tu terngiang-ngiang sampai sekarang. Celaka.

Aku tak obses lah!

No comments:

Post a Comment